היפנים שמובילים את השוק: רכבי האספנות מיפן שכבר לא נחשבים 'עממיים'

30 באוגוסט 2023

הרכבים מיפן ששינו את עולם האספנות – סופרה, RX7, סקייליין ו־NSX

בעשור האחרון, שוק רכבי האספנות חווה מהפכה שקטה – יפן הפכה ממעצמת ייצור לרכבים עממיים למעצמה של אייקונים קלאסיים מבוקשים, עם ערך כלכלי שזינק במאות אחוזים.


אם בעבר רק פורשה, פרארי או מרצדס קלאסית נחשבו ל"מניות בטוחות", הרי שהיום – טויוטה סופרה, ניסאן סקייליין, מאזדה RX7 והונדה NSX תופסים מקום של כבוד באוספים הכי נחשבים בעולם.


אז מה עומד מאחורי גל האספנות היפני? ואילו רכבים יפניים נחשבים לנכסים לוהטים ב-2025?


 JDM – שלוש אותיות ששינו את עולם הרכב


המונח JDM (Japanese Domestic Market) הפך לסמל לא רק של תרבות מוטורית אלא גם של השקעה חכמה ברכבי ביצועים יפניים קלאסיים.

רכבים שיוצרו במקור לשוק המקומי של יפן, לעיתים עם מפרטים ייחודיים, גיר ידני, והקפדה על איזון בין ביצועים, משקל ועיצוב.


מה שהיה פעם תחום נישתי לחובבי אנימה ומירוצי רחוב בטוקיו – הפך היום לשוק גלובלי עם ביקושים עצומים, במיוחד מרגע שחלפו 25 שנים על דגמים שבעבר לא יכלו להיכנס לשוק האמריקאי.


Nissan Skyline GT-R R32 / R34 – האגדה שבאה מאוחר

ה־GT-R נחשב היום ל"רולקס של רכבי האספנות היפניים".

ה־R32 GT-R, שיצא ב־1989, היה מהפכני: Twin Turbo, מערכת 4WD מתקדמת לימים ההם, ואיזון מושלם.

אבל אז הגיע האח הקטן/גדול – ה־R34 GT-R, עם הנדסה עילית, קהל מעריצים עצום (תודה גם ל"מהיר ועצבני") – והפך לרכב אספנות לוהט.



 מחירים: 📈

ב־2010 – סביב 45–60 אלף דולר

ב־2025 – דגמים מסוימים (V-Spec II, Midnight Purple) חצו את רף ה־250 אלף דולר!



Toyota Supra MK4 (A80) – הסופרה שנכנסה להיסטוריה


הסופרה ידנית דור רביעי, שיוצרה בשנות ה־90, הפכה לאחד הרכבים המבוקשים בעולם.

עם מנוע ה־2JZ האגדי, גיר ידני 6 הילוכים, ושילוב בין מראה מסוקס לביצועים של סופרקאר – הסופרה הפכה מ"מכונית יפנית" ל־מיתוס מוטורי.


מחירים:📈

2010 – 25–30 אלף דולר

2025 – מעל 150 אלף דולר לדגמים שמורים עם ידני



 Mazda RX-7 FD – מנוע רוטורי, עיצוב עתידני, נשמה של מכונית מרוץ


ה־RX-7 מדור FD (1992–2002) נחשבת ליצירת מופת יפנית.

המנוע הרוטורי שלה (Wankel) היה יוצא דופן, המשקל הקל, המתלים המדויקים – והעיצוב ששרד את מבחן הזמן.


הייחוד של הדגם לא רק בטכנולוגיה – אלא בעובדה שהרבה מהן לא שרדו. לכן, רכבי RX-7 שמורים, בעיקר בגרסאות מוגבלות כמו Spirit R – הפכו לנדירים מאוד ומבוקשים בקרב אספנים.


מחירים:📈

2010 – 40–50 אלף דולר

2025 – סביב 120–150 אלף דולר לרכבים שמורים




 Honda NSX  – הסוס היפני נגד פרארי

כשהונדה השיקה את ה־NSX ב־1990, היא לקחה את עולם הספורט קארס בסערה.

עם שילדה מאלומיניום, מנוע V6 אטמוספרי, הנדסה בהשראת סנה (כן, איירטון סנה!), וגיר ידני – מדובר באחת המכוניות המאוזנות ביותר שנוצרו אי פעם.


אבל היא לא רק מכונית – היא סמל לאיכות יפנית שמציבה סטנדרטים גם אחרי 30 שנה.


מחירים:📈

2010 – 40–50 אלף דולר

2025 – סביב 120–150 אלף דולר לרכבים שמורים





למה דווקא עכשיו? מה דחף את הבום?


1. חוק ה־25 שנה בארה"ב – מה שאי אפשר היה לייבא, הפך פתאום לחוקי. וזה שינה את המשחק.



2. תרבות הפופ – משחקים, סרטים, אנימה וסדרות כמו Initial D, Gran Turismo ו־Fast & Furious הקפיצו את המודעות.



3. מחירי רכבים אירופיים שברו שיאים – ואספנים התחילו לחפש אלטרנטיבות ריאליות יותר.



4. נדירות אמיתית – הרבה דגמים לא נשמרו, נגרטו או שופצו לא נכון, ולכן קשה מאוד למצוא רכב יפני במצב מקורי.



 רוצה להיכנס לעולם האספנות היפני?

אם אתה שוקל לרכוש רכב אספנות יפני, חשוב להבין:


✔ האותנטיות חשובה יותר מהקוסמטיקה

✔ תיעוד, ספר טיפולים, והיסטוריה הם קריטיים

✔ גיר ידני, מפרט מקורי, ומספר ייצור נמוך = פוטנציאל עליית ערך





 מחפש לייבא או לרכוש רכב אספנות יפני בישראל?


באוטו-דרים אנחנו מלווים את תהליך הרכישה או היבוא מההתחלה ועד המסירה.

כולל בדיקות, הערכת שווי, איתור רכבים נדירים, וליווי ברישוי מול משרד התחבורה.


רוצה לעלות על גל ההשקעות היפני? אנחנו פה, עם מפתח ביד.




מחפשים רכב אספנות?

ספרו לנו מהו החלום המתגלגל שלכם ואנו נדאג לכל השאר , אוטו דרים - מייבאים חלומות מתגשמים.

Contact Us

אהבת את התוכן? תוכל לשתף בפלטפורמות ולעקוב אחרינו במדיות החברתיות לעוד תוכן

מאת Nitzan Ben Shushan 29 ביוני 2025
בשנים האחרונות, שוק רכבי האספנות חווה עלייה דרמטית – לא רק מבחינת תשוקה ועניין, אלא גם כהזדמנות השקעה ריאלית שמושכת אליה יותר ויותר משקיעים, לא רק חובבי רכב. אם פעם היה מדובר בתחביב לאספנים עם אהבה לגריז, היום מדובר בנכס פיננסי של ממש, עם גרפים של תשואות, שווי שוק ותשומת לב של גופי השקעות ברחבי העולם.
אלפא רומיאו GTV6 רכב אייקוני לייבוא אישי
מאת Nitzan Ben Shushan 20 ביוני 2025
רכב אספנות הוא לא רק תחביב – הוא תרבות רכב אספנות הינו השקעה, ובמקרים הנכונים – גם נכס מניב. אבל בשוק שבו פֶרָארִי 250 GTO נמכרה ב־50 מיליון דולר, איך נדע להבחין בין אגדה שאי־אפשר לגעת בה, לבין אייקון שאפשר לייבא ולהשקיע בו?
מאת Nitzan Ben Shushan 19 באוגוסט 2024
הרכבים האלו פשוט לא ייאמונו עולם רכבי האספנות מציג מכוניות נדירות ויוקרתיות שהגיעו למחירים מדהימים במכירות פומביות. הנה הצצה לדגמים היקרים ביותר שנמכרו אי פעם:
12 בינואר 2021
מדריך מקצועי לזיהוי רכבים קלאסיים נדירים, מקוריות ותיעוד – לפני שאתה משקיע
A red car is on a trailer next to a green car
מאת Nitzan Ben Shushan 12 במרץ 2019
רסטורציה או שימור? מה עדיף להשקעה ארוכת טווח ברכב אספנות – ומה יכול להרוס את הערך